Eesti vanim ja suurim jaekaubandusorganisatsioon ETK Grupp muudab oma nime, võttes kasutusele ühistukaubanduse rahvusvahelise kaubamärgi Coop, teatas ettevõte.
- Varem ETK Gruppi juhtinud, nüüd Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimees Jaanus Vihand ütles, et nime muutmist on pikalt ette valmistatud. Foto: Raul Mee
Uut kaubamärki hakkavad kandma nii keskühistu -
Coop Eesti Keskühistu - kui ka selle tütarettevõtted Coop Finants AS, Coop Jaekaubanduse AS ning enamik piirkondlikke tarbijateühistuid. Tarbijateühistud säilitavad oma senise ärinime, aga hakkavad kasutama oma piirkondlikku kaubamärki, näiteks Antsla Tarbijate Ühistu märki Coop Antsla. Ühistud lähevad uuele kaubamärgile üle järk-järgult.
Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe Jaanus Vihandi sõnul on sammu pikalt ette valmistatud. „Uue nime ja logo kasutusele võtmine võimaldab muuta grupi tegevuse ka sisemiselt ühtsemaks ja samas saame ühistegevuse eeliseid veelgi selgemini rahvale tutvustada,“ ütles Vihand.
Vihandi hinnangul ulatub nime muutmisest saavutatav majanduslik efekt igal aastal ligi paari miljoni euroni, millest võidavad ühistu kodumaised klientomanikud ja tarbijad. „Oleme nüüd rahvusvahelises suhtluses ja äris arusaadavamad. Liikmelisus Euro Coopis, mille osaliste iga-aastane koondkäive ületab Eesti riigieelarvet ligi 10 korda, teeb Coop Eesti tugevamaks läbirääkimistel rahvusvaheliste suurkorporatsioonidega ja võimaldab järjest enam teostada otsehankeid,“ ütles Vihand. See omakorda annab tema sõnul võimaluse tulevikus pakkuda klientidele senisest paremat kaubavalikut ja soodsamaid hindu.
Vihand kinnitas, et Coop Eesti ühistud ja äriühingud jäävad endiselt eestimaisteks jaekaubandusettevõteteks ja omandistruktuuris mingeid muutusi ei toimu. „Ühiskaubanduse omanikuks jääb jätkuvalt Eesti rahvas – meie klientomanikud. Samuti jääb kodumaiste kaupade eelistamine ning ühistegevuse põhimõtetest lähtuv majandustegevus meie strateegias endiselt kõige olulisemale kohale,“ ütles Vihand.
Coop Eesti koondab endas keskühistut ning 19 piirkondlikku tarbijate ühistut, millel on omakorda kokku ligi 83 000 klientomanikku ehk ühistu liiget. Coop Eestile kuulub 355 kauplust, millest valdava enamiku moodustavad ketikauplused: AjaO, Konsum, Maksimarket, E-Ehituskeskus, Tööriistamarket.
Coop Eesti 2015. aasta esimese 9 kuu müügikäive oli 364,4 miljonit eurot ning turuosa 20,7%. 2014. aastal samal ajal oli grupi turuosa 20,3% ning käive 346,1 miljonit eurot. Tänavune Coop Eesti käibekasv võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on 18,3 miljonit eurot ehk 5,3%.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.